دارای شماره مجوز 184-21-11 از سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی

نحوه اتصال مودم ADSL2+ به کامپيوتر چگونه است؟

با توجه به نوع مودم اتصال مي‌تواند از طريق usb  ياethernet  و يا به هر دو شكل باشد. مودم‌هايي که داراي پورت ethernetهستند، قابليت اتصال به هاب/سوييچ را نيز دارند.
چنان‌چه اتصال مودم به کامپيوتر از طريق USB برقرار شود، حتما بايد درايور مربوط به مودم را روي کامپيوتر نصب کرد.
CD مربوط به درايور USB همراه با مودم تحويل داده مي‌شود..

تنظيمات مربوط به مودم به چه صورت است؟

اکثر مودم‌ها را مي‌توان به 2 صورت تنظيم کرد: pppoeو bridge.
چنانچه مودم در حالتpppoeقرار گيرد، لازم است تنظيماتي در مودم انجام شود. براي تنظيم مودم حتما با  بخش پشتيباني  تماس بگيريد. در اين حالت پس از تنظيم مودم، فقط کافي‌ست روي ويندوز تنظيمات مربوط بهIP address ، default gatwayو DNS را رويlocal area connection  مربوط به مودم ADSL  انجام داد.
اگر مودم در حالت bridge قرار گيرد، بايد تنظيماتpppoe  روي ويندوز انجام شود. براي اين منظور چنان‌چه سيستم عامل، ويندوز XP و ياwindows server 2003  باشد بايد يکbroadband connection(pppoe)  به روشي که در ادامه گفته خواهد شد، در ويندوز ساخته شود.

•    تنظيمpppoe  روي سيستم عامل ويندوز XP چگونه است؟

براي تنظيمpppeoروي ويندوزxpبايد يک broadband connection (pppoe)  به روش زيرساخته شود:
ابتدا از طريق زير به Network Connection مي‌رويم:
Start > Settings > Control Panel > Network Connection
در اين حالت پنجره زير باز مي‌گردد:



در اين وضعيت با انتخاب گزينه Create a New Connection (در قسمت سمت چپ بالا) پنجره زير باز مي‌شود:

 

در اين حالت با انتخاب گزينه Next به صفحه بعد وارد خواهيم شد:

 

در اين صفحه بايد گزينه Connect to the Internet را انتخاب كنيد و كليد NEXT را كليك كنيد. بلافاصله پنجره زير باز خواهد شد. با انتخاب گزينه دوم "Set up my connection manually" شما قادر خواهيد بود تا در مراحل بعدpppoeرا تنظيم كنيد.

با توجه به صفحه جديد مي‌توانيد گزينه مربوط بهpppoeرا پيدا و آن را تنظيم كنيد. در اين صفحه نيز انتخاب دوم مورد نظر است. “Connect using a broadband connection that requires a user name and password”


سپس گزينه Next را انتخاب كنيد تا صفحه بعدي باز شود.


در اين صفحه شما بايد يک نام براي کانکشن خود انتخاب كنيد. در اين حالت بهتر است از نام 7net استفاده شود تا کاربر همواره نام شرکت سرويس‌دهنده را مشاهده كند.


پس از وارد كردن اسم و كليك كردن بر روي Next صفحه بالا که براي ورود شناسه و رمز عبور کاربر طراحي شده است باز مي‌شود. در اين قسمت شما بايد Username (شناسه کاربري) و  Password (كلمه عبور) را مطابق با آنچه در هنگام نصب به شما تحويل داده شده است، وارد كنيد. در اين صفحه  دو گزينه وجود دارد که انتخاب هر دو توصيه مي‌شود.
گزينه اول: با انتخاب اين گزينه کانکشن ساخته شده براي Windows User فعلي، براي Userهاي ديگر ويندوز اين دستگاه نيز قابل اجرا مي‌شود.
گزينه دوم:  براي تعيين آن است که اين کانکشن،کانکشن اصلي ويندوز براي اتصال به اينترنت باشد يا خير.
سپس بر روي گزينه‌ي Next كليك كنيد. در صفحه جديد بر روي finish کليک کنيد.


تاثيرات نويز روي سرويس ADSL2+ چگونه است؟
وجود نویز یکی از عواملی است که بر روی خط ADSL اختلال ایجاد می کنند و باعث بروز مشکلات متعدد می شود.
در سرویس ADSL نویز به دو صورت وجود دارد:
-         نویز به صورت شنیداری بر روی بوق خط تلفن.
-         نویز بر روی خط ADSL که موجب افت کیفیت سرویس می شود.
برای بر طرف شدن نویز به صورت شنیداری بر روی خط تلفن راهکاری ساده وجود دارد و آن استفاده از اسپلیتر ( جدا کننده voice از data) است. نصب این ابزار بسیار ساده است و با استفاده از آن می توان، نویز موجود بر روی خط را بر طرف کرد.
درباره ی مورد دوم باید به این نکته اشاره کرد که سیستم ها و دستگاه هایی وجود دارند که بر روی سرویس اینترنت اختلالاتی ایجاد می کنند و از کیفیت سرعت اینترنت می کاهند.
برخی از عوامل ایجاد نویز عبارت اند از:
-         کلیه دستگاه های برقی (این دستگاه ها ممکن است بر روی ADSL اخلال ایجاد کنند)
-         وجود تلفن بی سیم، کالر آی دی وفکس بر روی خط رانژه
-         سیم کشی نامناسب وکنار هم قرار گرفتن سیم تلفن با سیم های برق
-         نزدیکی موبایل به مودم
مشترکان می توانند با تماس با واحد پشتیبانی اطلاعات دقیقی درباره ی نویز خط خود به دست آورند.
علل قطعي‌هاي مکرر اينترنتADSL2+ چيست؟
قطع شدن سرويس به صورت پي در پي از دو عامل اصلي ناشي مي‌شود :
- وجود نويز برروي خط مي‌تواند اختلالاتي را بر روي اينترنت ADSL به وجود بياورد که اين مساله مي‌تواند در مخابرات و يا در محل مشترک باشد. نسبت سيگنال به نويز بايد استاندارد و مناسب باشد .
گفتني‌ست نويزها واختلالات موقتي ممکن است قطعي پي در پي را به همراه داشته باشند .
- وجود ويروس بر روي کامپيوتر و يا شبکه مشترک مي‌تواند موجب به وجود آمدن اين مشکل شود. ويروس مي‌تواند عواملي مانند ارسال/دريافت بي‌‌دليل ديتا و در نتيجه اشغال شدن پهناي باند،  قطع و وصل شدن مکرر و مشکلات ديگر شود . يکي از راه‌هاي تشخيص ويروس در هنگام استفاده از اينترنت استفاده از دستور netstat-on است. اين دستور بايد در محيط command prompt اجرا شود .
توجه :
برنامه‌هايp2p از سرورهاي شخصي افرادي که در آن شبکه عضو هستند، استفاده مي‌کند و ممکن است در همان زمان فردي از همان شبکه در حال برداشت اطلاعات از رايانه شما باشد. به همين دليل موجب مي شود که کيفيت سرويس اينترنت کاهش يابد .
بنابراين سرعت سرويس هرگز با اين گونه برنامه‌ها (ايميول- اي دانکي - کازا) سنجيده نمي‌شود

اختلالات تلفن بر رويADSL2+ به چه دليل است؟
از آن جا که در تکنولوژی ADSL، صدا و دیتا به صورت اشتراکی بر روی یک کانال، یعنی زوج سیم مسی انتقال داده می شوند، اگر شرایط لازم برای استفاده ی همزمان برقرار نباشد، می توانند بر روی یکدیگر اثر منفی بگذارند. در اغلب موارد چنین مشکلاتی، به دلیل رعایت نکردن استاندارد های لازم در اتصال اسپیلیتر به خط، گوشی ویا مودم است و یا ممکن است اسپلیتر خراب شده باشد.
برای مشخص شدن مشکل، پیشنهاد می شود برروی خطی که ADSL رویآن راه اندازی شده است، فقط مودم ADSL قرار گیرد، تمامی گوشی ها و اسپلیترهای موجود روی این خط شوند و اینترنت تست شود. در صورت درست بودن سرویس، به کمک یک گوشی، اسپلیتر یکی یکی چک شوند. معمولا با این تست می توان اسپلیتر خراب را پیدا کرد.
همچنین استفاده از گوشی ها و یا دستگاه های متعدد بر روی خطی که ADSL از آن گرفته شده، ممکن است اختلالات این چنینی به وجود بیاورد. پیشنهاد می شود از خط ADSL  استفاده های جانبی زیاد صورت نگیرد.

علت قطع شدن بوق خط تلفن رانژه چيست؟
مودم ADSL را از مدار خارج کنيد. خط تلفن را چک کنيد در صورتي که بوق آزاد شنيده نشد با 117 تماس بگيريد و خرابي تلفن را ثبت كنيد. چنانچه از طرف مخابرات براي شما کابل برگردان انجام شده باشد، حتما با پشتيباني ريتون تماس بگيريد. اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت line مودم وصل كنيد و از خروجي مودم پورت phone را به گوشي تلفن وصل کنيد. اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتيباني تماس بگيريد .
هنگامconnect شدن به اينترنت از طريق کانکشنpppoe، خطايError691 گرفته مي‌شود. اين خطا به چه معناست؟
اين خطا  هنگامي که username & password اشتباه درج شود، رخ مي‌دهد. در اين شرايط پيشنهاد مي‌شود که مشترک کانکشنpppoeروي ويندوز را دوباره بسازد وusername/password خود را مطابق آنچه در هنگام نصب تحويل داده شده، وارد کند. اگر به نتيجه دلخواه دست نيافتيد، با پشتيباني تماس بگيريد .

هنگامconnect شدن به اينترنت از طريق کانکشنpppoe، خطايError678 گرفته مي‌شود. اين خطا به چه معناست؟
برخي از عواملي که ممکن است سبب بروز اين مشکل شود عبارت‌اند از :
- تنظيم هم‌زمانpppoeروي مودم و ويندوز. (هنگامي کهpppoeروي مودم تنظيم شده  باشد و كانکشنpppoeبخواهد برروي ويندوز نيز تنظيم شود )
- نصب نشدن صحيح درايور مودم در حالتي که مودم از طريقusbبه کامپيوتر وصل شود .
- تنظيمات اشتباه مودم مانند VPI/VCI.
- وصل نبودن خط تلفن رانژه به پورتline مودم .
- بروز قطعي در ديتاي مرکز ارايه دهنده‌ي سرويس ADSL نيز مي‌تواند موجب بروز اين مشکل شود. در اين حالت مشترک نبايد به تنظيمات اينترنت دست بزند و تا رفع مشکل بايد منتظر بماند. درصورت رفع نشدن مشکل حتما با پشتيباني ريتون تماس بگيريد

عبارتStatus درADSL به چه معناست؟
این مفهوم بیان گر امکان برقراری ارتباط اینترنت بر روی خط تلفن است. در مودم ها معمولا معمولا چراغ هایی با اسامی مختلف(wan/ sync/link/status/dsl ) در جلوی مودم وجود دارد که از طریق آن می توان از وضعیت سرویسadslآگاه شد.
این چراغ همیشه باید به صورت ثابت و روشن باشد. خاموش بودن این چراغ و یا چشمک زدن آن به صورت ممتد بیان گر وجود اختلال در سیستم است.
برای برطرف کردن مشکلات بیان شده باید به موارد زیر توجه کرد:
-         بررسی بوق خط تلفن ( وصل است یا خیر) در صورت قطعی بوق تماس با  117  و اعلام خرابی و تماس با پشتیبانی شرکت فام نت  برای انجام راهنمایی های لازم.
-         بررسی وضعیت سیم کشی مشترک و اطمینان از این که خط تلفن صحیح به پورت line مودم وصل شده باشد.
-         بررسی وجود دستگاه های برقی نویز ساز در نزدیکی خط و مودم ( دستگاه موبایل، فکس و...)
-         اطمینان از صحیح بودن اتصالات مودم، گوشی و خط تلفن ADSL به اسپلیتر
-         وجود نویزگیر بر روی پریز تلفن می تواند سبب بروز مشکل شود. بنابراین ابتدا از وجود برق گیر( نویزگیر) بر روی پریزها اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود آن را خارج کنید.( اطمینان حاصل کنید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.)
-         وجود صفر بند روی خط ADSL نیز می تواند موجب بروز مشکل در status شود.
-         استفاده همزمان ازusb  وlan
در نهايت اگر چراغ لينك مودم شمابا اسامی مختلف(wan/ sync/link/status/dsl ) روشن نشد مودم خود را مستقيم به سيم ورودي مخابرات به داخل منزل متصل و سيم كشي داخل منزل را از آن قطع كنيد و امتحان كنيد

error 769: نصب نبودن کارت شبکه کامپیوتر یا غیر فعال بودن آن ; با اين پيغام روبرو ميشويد

علامت ضربدر قرمز رنگ بر رويlocal area connection نشانه چيست؟
کابل ethernetبين پورتethernetپشت مودم و کارت شبکه کامپيوتر به صورت فيزيکي قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشت کامپيوتر و مودم را بررسي كنيد. (کابل اتصالي بين کامپيوتر و مودم بايد STRAIGHT باشد )

ارتباط اينترنت برقرار است اما از طريقOutlook نمي‌توانEmail ارسال/ دريافت کرد. چرا؟
ابتدا از صفحه اصلي webmail يک email به خودتان ارسال کنيد تا ارسال/ دريافت چک شود. در صورتي که در اين قسمت مشکلي وجود داشت با ميزبان وب خود تماس بگيريد .
اگرoutlook شما در شبکه کار نمي‌‌كند ممکن است مشكل از تنظيمات شبکه شما باشد، بنابراين براي آزمايش، مودم خود را به يک تک کامپيوتر متصل کنيد و outlook خود را روي آن کامپيوتر آزمايش كنيد .
در صورتي که ارسال در webmail بدون مشکل صورت گرفت و تنظيمات outlook هم صحيح بود، با پشتيباني تماس بگيريد. برخي از سرويس‌هاي ميزباني وب اجازه‌ي ارسال mail را نمي‌دهند بايد با ميزبان تماس گرفته و IP خود را به آنان اعلام كنيد تا اجازه ارسال داده شود